پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118455
رانت و فساد اقتصادي بايد از بين برود/ رشد و توسعه اقتصادي مستلزم ورود بخش خصوصي است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2918

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغارحسن روحاني  در جلسه توسعه و سرمايه گذاري اين اظهار کرد: خود را مسئول رشد و شکوفايي اقتصادي مي دانم و در اين راستا از بخش خصوصي مي خواهم که به دولت کمک کند.


وي افزود: گام هايي براي رشد و توسعه استان برداشته شده و اولين تلاش دولت بازگشت ثبات به بخش اقتصاد و مهار تورم بود.

روحاني ادامه داد: در زمينه قانون و مقررات اقتصادي ثبات و آرامش ايجاد کرديم و هر تصميم که در دولت گرفته شد با مشورت و شور صاحب نظران اقتصادي، دانشگاهي و بخش خصوصي است.

رئيس جمهور کشور تصريح کرد: امسال  به مردم وعده داده ايم که به تورم 25 درصد برسيم که البته اين رقم پايين تر از 25 درصد خواهد بود.

وي با بيان اينکه مشکلاتي در ساختار بانکي کشور داريم، اظهار کرد: اين مشکلات به تدريج برطرف مي شود.

روحاني با بيان اينکه در اقتصاد علاوه بر ثبات به تعادل نيز نياز است، گفت: در زمينه ايجاد تعادل نيز گام هاي خوبي برداشته ايم.

رئيس جمهور خروج از رکود را از ديگر اقدامات دولت در اقتصاد دانست و گفت: در اين رابطه بايد گفت که ما در حال خارج شدن از رکود هستيم اما تا به دست يابي به رونق اقتصادي فاصله داريم.

روحاني خاطرنشان کرد: رونق بخش اقتصادي جز با حضور فعال بخش خصوصي امکانپذير نيست.

وي با بيان اينکه دولت زمينه تعامل با بخش داخلي را به خوبي فراهم کرده است، گفت: دستگاه هاي دولتي نه تنها با يکديگر تعامل خوبي دارند بلکه يک تعامل خوبي نيز بين دولت و بخش خصوصي ايجاد شده است.

روحاني با بيان اينکه دولت بايد با بخش خصوصي تعامل داشته باشد، اظهار کرد: اين تعامل بايد شفاف باشد و رانت و فساد از بين برود.

وي با بيان اينکه تعامل در سياست خارجي و با دنيا نيز در دستور کار دولت قرار دارد، افزود: اقتصاد بدون تعامل با جهان امکانپذير نيست و دولت تلاش خود را در ايجاد تعامل اقتصادي فراهم کرده است.

روحاني با بيان اينکه چهارمحال و بختياري واقعا يک قطب گردشگري است، تصريح کرد: طبيعت زيباي اين استان براي گردشگري به خوبي مهيا و مناسب است.

رئيس جمهور با اشاره به طرح هاي مهم اين استان، گفت: راه آهن، طرح انتقال آب بن- بروجن از مهمترين طرح هاي اين استان هستند که با مشارکت بخش خصوصي مي توان آن را به خوبي به سرانجام رساند.

روحاني خاطرنشان کرد: اگر رشد و توسعه پايدار بخواهيم بايد بخش خصوصي وارد ميدان شود.

منبع: جهانبين نيوز

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html